بلاگ آموزشی

سیستم ارتینگ

سیم ارت چیست ؟

سیم ارت یکی از انواع سیم‌های حفاظتی است که در انواع مختلف روکش دار و بدون روکش که به زمین متصل میشود با انتقال نشتی جریان برق مانع از برق گرفتگی خواهد شد. سیم ارت در برابر شوک الکتریکی تصادفی با ارائه یک مسیر برای جریان الکتریکی، محافظت ایجاد کرده یا از آسیب احتمالی در وسایل الکتریکی و یا ساختمانها با محدود کردن افزایش ولتاژی که ممکن است در یک دستگاه ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

سیم‌های ارت معمولا از خروجی وسیله‌های الکتریکی ودر ساختمان ها کلید های برق و یا کولرهای آبی برای تخلیه جریان برق به زمین متصل می‌شود. اگر بخواهیم که یک تعریف ساده‌تر از سیم ارت در نظرداشته باشیم باید اشاره کنیم که به یک رسانای فلزی که موجب می‌شود جریان نشتی حاصل از تجهیزات الکتریکی را به زمین منتقل کند و در نهایت از برق گرفتگی جلوگیری می‌نماید.

سیم ارت یک سیم اضافه است که که میتواند روکش دار و بدون روکش باشد که برای ایمنی افراد و خانه در سیستم برق‌کشی گنجانده شده است. این سیم به طور معمول با نام‌های سیم اتصال (ٍe) به زمین و یا هادی محافظ ارت شناخته می‌شود.

خرید سیم ارت :

شرکت بهنام آسان کیمیا با تولید انواع سیم های ارت روش دار گالوانیزه سعی دارد با جایگزین کردن این قبیل سیم های ارت به جای سیم های ارت مسی در افزایش راندمان سیم ارت و هچنین کاهش هزینه ها قدم مثبتی در حوزه سیستم های ارتینگ بردارد.

آیا خرید سیم ارت روکش داره گالوانیزه به صرفه است؟

بله : باتوجه به افزایش قیمت جهانی مس استفاده از سیم ارت باروکش گالوانیزه مرقون بصرفه میباشد.

انواع سیم ارت فولای (هادی ارت فولادی گالوانیزه گرم )

سایزهای ۱۶ ، ۲۵ ، ۳۵ ، ۵۰ ، ۷۰ ، ۹۵ ، ۱۲۰ میلیمتر

بدون روکش پلی اتیلن ، با روکش پلی اتیلن

انواع سیم های مهاری ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، میلیمتری

هادی همبندی : ۲۵ ، ۵۰ ، ۷۰ ، ۹۵ میلیمتر

ثبت سفارش خرید انواع سیم ارت به شماره :۰

۰۹۱۲۳۰۴۲۹۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *